Decizie în privința podului Drăgășani – Verguleasa, care a fost ÎNCHIS circulației luna trecută 

Închiderea podului peste Râul Olt, care leagă județul Vâlcea de județul Olt, este o reală…

Închiderea podului peste Râul Olt, care leagă județul Vâlcea de județul Olt, este o reală problemă pentru oamenii din zonă. Nemulțumiți că trebuie să parcurgă zeci de kilometri pentru a merge pe rutele ocolitoare, șoferii au organizat chiar și un protest. În acest context, CNAIR a ieșit public cu o serie de clarificări despre situația podului care nu mai prezintă siguranță. Reamintim că partea pietonală a podului de pe râul Olt, situat pe drumul naţional DN 67 B, ce leagă municipiul Drăgășani de comuna Verguleasa, s-a prăbușit pe o lungime de 30 de metri. Dacă inițial s-au impus restricții de tonaj, ulterior traficul a fost închis total spre nemulțumirea oamenilor.

”Clarificări asupra situației podului peste Olt, de pe DN67B, din zona localității Drăgășani, județul Vâlcea!

Podul peste Olt de la Drăgășani, de pe DN67B Târgu Jiu – Pitești a fost construit în 1901 și nu era prevăzut cu trotuare pietonale, acestea fiind adăugate prin lărgire în anii `60 (1964 – 1965).

În 2019 DRDP Craiova a comandat o expertiză tehnică a podului din care a reieșit că starea tehnică nu prezintă siguranță și se recomanda închiderea circulației și construcția unui pod nou.

Astfel, CNAIR a înaintat expertiza constructorului (Delta ACM SRL) și a cerut acestuia să reactualizeze proiectul tehnic conform datelor din expertiză.

Urmare a faptului ca antreprenorul nu a dat curs solicitărilor de a înainta proiectul tehnic actualizat conform expertizelor tehnice actualizate, contractul a fost reziliat în luna iulie 2021.

Pe rolul instanței se afla un litigiu între CNAIR (DRDP Craiova) și SC Delta ACM SRL pentru rezilierea contractului la obiectivul “Modernizare DN67B Scoarța – Pitești km. 0+000 – km. 188+200”.

Până la soluționarea definitivă a dosarului în instanță, nu putem demara procedura de achiziție publică privind reactualizarea proiect tehnic de execuție la acest obiectiv.

În data de 08.03.2023 s-a produs prăbușirea unei bucăți din trotuarul pietonal aflat în consolă, având o lungime de aproximativ 30-50 cm.

La acel moment, expertul a notificat și a cerut DRDP Craiova închiderea de urgență a circulației autovehiculelor și celei pietonale pe pod pentru a nu pune în pericol viața celor care îl tranzitează.

Astfel, CNAIR a dispus închiderea circulației stabilind ruta ocolitoare:

  • DN64 (Drăgășani) – DJ678C (Orlești) – DJ678 (Buciumeni) – DN67B (Câmpu Mare).

În prezent, DRDP Craiova a lansat o procedură pentru efectuarea unei expertize din care să reiasă măsurile de punere în siguranță prin care circulația rutieră poate fi reluată pe pod doar pentru anumite categorii de autovehicule.

Contractul pentru noua expertiză a podului de la Drăgășani are o durată de 15 zile, cu o valoare estimată de 195.000 de lei, fără TVA.

Termenul de depunere a ofertelor este 11.05.2023.

În paralel, DRDP Craiova a inițiat demersurile pentru lansarea unei licitații în vederea reactualizării proiectului tehnic de execuție necesar construcției unui pod nou”, a transmis Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere într-o postare pe Facebook.