Infrastructura rutieră la Vâlcea, între statistici și perspective sumbre!

Ne putem lăuda cu o rețea de drumuri județene bine pusă la punct, însă stăm…

Ne putem lăuda cu o rețea de drumuri județene bine pusă la punct, însă stăm jalnic la drumurile rapide, conform unui studiu recent al celor de la pecifre.ro. Adică 0 kilometri de autostrăzi și drumuri expres aflate în execuție, căci de cele finalizate și date în exploatare nici nu se pune problema la Vâlcea. Și Autostrada Sibiu – Pitești ne va ocoli cu mult municipiul capitală de județ, lăsându-ne izolați de lume, cu perspective sumbre de a mai atrage investitori serioși și a crea noi locuri de muncă, de a ne ridica de pe rușinosul loc codaș al celor mai mici salarii din România. Cum să dezvoltăm turismul din județ, și slavă Domnului că avem un județ magnific ce merită exploatat, dacă nu avem infrastructură rutieră?
Salvarea noastră ar reprezenta-o drumul expres Tigveni – Râmnicu Vâlcea, care se află abia în stadiul de prefezabilitate. Urmează studiul de fezabilitate, apoi găsirea unei surse de finanțare etc. Deci vreo 10 ani de acum încolo dacă ne luăm după ritmul de melc abordat de guvernanții noștri în România post-decembristă.
Așadar, până și realizarea mult doritei conexiuni dintre drumul expres Piteşti – Craiova şi autostrada Piteşti – Sibiu, precum și legarea municipiului Râmnicu Vâlcea de autostradă pare a fi un vis mult prea îndepărtat pentru noi, vâlcenii. De apreciat este totuși perseverența deputatului liberal Cristian Buican, care insistă cu acest drum expres Tigveni – Râmnicu Vâlcea de ani întregi. Acum se pare că se va implica activ și președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, care a declarat recent că va căuta la Ministerul Transporturilor răspunsurile cu privire la conectarea municipiului Râmnicu Vâlcea cu autostrada Pitești-Sibiu.
Până atunci însă, nu putem să nu ne uităm cu amărăciune la harta de mai jos: