Audit terminat pe DN 73 C Curtea de Argeș-Râmnicu Vâlcea. Legătura orașului nostru cu autostrada se va face printr-un drum național

Autoritatea Rutieră Română (ARR) a realizat auditul de siguranță rutieră pentru modernizarea Drumului Național 73…

Autoritatea Rutieră Română (ARR) a realizat auditul de siguranță rutieră pentru modernizarea Drumului Național 73 C Curtea de Argeș-Tigveni-Râmnicu Vâlcea. Acest proiect este cunoscut ca și “lotul 6″ al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. Nu vă imaginați că, astfel, municipiul Râmnicu Vâlcea va fi legat de autostradă printr-un drum expres, pentru că nu este cazul. Legătura de care vorbim acum, pe care deocamdată a preferat-o Ministerul Transporturilor în dauna unui drum expres, nu va avea profil de drum rapid cu patru benzi şi separatoare de sens, ci va fi un drum național deja existent, dar modernizat.

Auditul de siguranță rutieră realizat de ARR este un pas important pentru aprobarea studiului de fezabilitate și realizarea Proiectului Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico-economici înainte de lansarea licitației pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor.

Proiectul “Modernizare DN 73 C Tigveni- Râmnicu Vâlcea, km. 55 – km. 68″ va fi una dintre cele mai importante investiții pentru modernizarea unui Drum Național în 2024, asigurarea condițiilor de circulație în special pentru traficul comercial (camioane) fiind obligatorie la finalul anului 2026 când se estimează deschiderea lotului Curtea de Argeș-Tigveni, lotul PORR de aproape 10 km. cu tunelul Curtea de Argeș de 1,3 kilometri. Practic, cel mai târziu în primăvara 2025 va fi deschis lotul WeBuild de 30 kilometri – Pitești (Bascov)-Curtea de Argeș, iar în 2026 următorii 10 kilometri până la Tigveni, tronsoane care vor reruta un procent semnificativ de trafic de pe ruta principală și foarte aglomerată DN 7 Pitești-Râmnicu Vâlcea. Dacă proiectul pentru modernizarea DN 73 C nu va fi sincronizat ca termene cu finalizarea lotului 4, atunci CNAIR riscă o nouă situație rușinoasă de a avea autostradă finalizată, dar fără prea mare utilitate pentru camioanele care circulă spre și dinspre Valea Oltului, de la Curtea de Argeș pe DN 7 C -Transfăgărășan fiind interzis traficul greu în cele 4-5 luni cu circulație permisă, informează https://economedia.ro.

În martie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu dădea asigurări că licitația pentru proiectare și execuție modernizare Tigveni-Râmnicu Vâlcea (lotul 6 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești) va fi lansată în această vară : Sorin Grindeanu : “Modernizare DN 73 C Tigveni-Râmnicu Vâlcea, lot 2/Clar, în această vară, urmează să fie ținută licitația pentru proiectare și execuție, mergem pe FIDIC galben. La vară se termină documentația și se scoate la licitație” spune -Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Proiect Consult – Regiunea Transilvania și CNAIR au semnat, în 2022, două contracte pentru acest drum național: “Elaborare documentație de avizare a lucrărilor de intervenții pentru DN 73C, km 44+800 – km 55+000, Curtea de Argeș – Tigveni” (Lot 1) și Elaborare studiu de fezabilitate pentru “reabilitare / modernizare DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni – Municipiul Râmnicu Vâlcea” (Lot 2)” pentru suma de aproximativ 5 milioane lei.

Modernizarea Drumului Naţional 73 C Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea, pe 13 kilometri, presupune, pe lângă refacerea structurii rutiere şi consolidări acolo unde este cazul, lărgirea platformei drumului la 10 metri, din care 7 metri cele două benzi de circulaţie, iar restul de 3 metri benzi de încadrare şi acostament consolidat.