Constantin Rădulescu nu mai așteaptă CNAIR: Vâlcea vrea să preia și să modernizeze DN 73C pe cont propriu

Costi radulescu

Constantin Rădulescu, președintele Consiliului Județean Vâlcea, a anunțat că va discuta în perioada următoare cu omologul său din Argeș, Ion Mînzînă, pentru a găsi o soluție comună în privința accesului rutier către autostrada Sibiu – Pitești. Cei doi lideri locali ar putea să creeze o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară care să se ocupe de modernizarea DN 73C – drumul care leagă Golești de Tigveni și care reprezintă, în acest moment, cea mai viabilă rută de la Râmnicu Vâlcea la viitoarea autostradă, în lipsa drumului expres.

Drumul are o lungime de aproape 14 kilometri, dintre care 6 se află pe teritoriul județului Vâlcea, iar restul în Argeș. DN 73C a fost ignorat ani la rând de autoritățile centrale. Modernizarea acestuia ar putea deveni o prioritate locală – însă doar ca măsură provizorie, până când proiectul mult-așteptat de drum expres Râmnicu Vâlcea – Tigveni, aflat în curtea CNAIR, va fi deblocat și pus în mișcare.

„Luăm în calcul varianta declasării drumului, adică să nu mai fie naţional, să ni-l dea nouă, consiliilor judeţene, şi să-l facem aşa cum trebuie. Din păcate, CNAIR, care ar fi trebuit să rezolve această problemă de foarte multă vreme, nu s-a ocupat. Dacă aş putea, dacă aş fi premier sau ministrul Transporturilor, şefii de la CNAIR care ar trebui să se ocupe de transformarea DN 73 C în drum expres ar avea cumpănă cu mine. N-ar avea parte de somn! Noi am tot cerut explicaţii la Bucureşti şi am primit răspunsuri care nu m-au mulţumit. Dimpotrivă! Şi nu e singura situaţie tratată superficial. La Călimăneşti, a plecat dealul şi nu se întâmplă nimic. Doar vorbe. La Horezu, la fel. Pe DN 67B, ruşinea maximă, de la Tg. Jiu până la Măciuca, Drăgăşani şi Piteşti, se fac doar peticiri. Ăsta este CNAIR! De-asta cred că trebuie să ne dea DN 73 C nouă, consiliilor judeţene de la Vâlcea şi Argeş, şi apoi să ne ocupăm noi de îmbunătăţirea acestei căi de acces, care ar facilita enorm accesul de la Vâlcea la A1” – a declarat Constantin Rădulescu în cadrul unei conferințe de presă.

Inițiativa de preluare și modernizare a DN 73C nu vine să înlocuiască proiectul drumului expres Râmnicu Vâlcea – Tigveni, ci doar să asigure o soluție de avarie până când lucrurile se mișcă, în sfârșit, în birourile CNAIR. Până atunci, mingea pare să fi ajuns în terenul autorităților locale – care, spre deosebire de București, par hotărâte să joace.