DN 73C și drumul expres Tigveni – Râmnicu Vâlcea – Găneasa, simboluri ale neputinței unor guvernanți de carton

În timp ce Ministerul Transporturilor se laudă, încă o dată, cu lansarea în dezbatere publică a unui proiect pentru reabilitarea a 13,4 kilometri din DN 73C – între Tigveni și Râmnicu Vâlcea – realitatea din teren spune o altă poveste: una despre întârzieri cronice, peticeli făcute de mântuială și promisiuni care s-au topit la soare.
Pe hârtie, lucrările par impresionante: modernizare, lărgirea drumului, consolidări, un drum nou de legătură cu viitorul nod rutier de la Tigveni. Cost total estimat: 641 de milioane de lei. În realitate, acest tronson de drum național care leagă Râmnicu Vâlcea de autostrada A1 este într-o stare deplorabilă, chiar dacă porțiuni din el au fost asfaltate recent. Asfalt proaspăt? Mai degrabă o fațadă subțire care deja începe să cedeze sub presiunea traficului crescut.
Și nici nu e de mirare. După darea în folosință a autostrăzii A1 până la Curtea de Argeș, o parte semnificativă a traficului – inclusiv cel greu – s-a mutat de pe DN7 pe DN 73C. Rezultatul? Denivelări pe asfaltul „proaspăt” și o infrastructură care abia mai face față. Iar dacă DN 73C cedează în ritmul actual, cum putem vorbi serios despre un drum expres Tigveni – Râmnicu Vâlcea – Găneasa? Acel proiect, de altfel, pare complet uitat de autorități.
Fostul ministru Sorin Grindeanu promitea încă din primăvara lui 2024 lansarea licitației pentru modernizarea DN 73C. A venit vara lui 2025 și Ministerul Transporturilor abia publică indicatorii tehnico-economici. Între timp, drumul expres promis, menit să lege A1 de Râmnicu Vâlcea și mai departe de sudul țării, este ținut la sertar. Zero informații, zero transparență, zero progres.
Și să fim sinceri: dacă nici măcar un drum național nu poate fi reabilitat cum trebuie, ce speranțe să mai avem pentru un drum expres? Se vorbește frumos în comunicate, se mai lansează un studiu geo, un indicator tehnico-economic, dar în realitate – nimic palpabil. Tigveni – Râmnicu Vâlcea rămâne o zonă sufocată de trafic, cu un drum îngust și nesigur.
Până atunci, șoferii care sperau la o alternativă viabilă la eternul DN7 trebuie să se mulțumească cu un drum peticit, îngust și tot mai aglomerat. Și poate cu încă o promisiune – pentru anul viitor. Sau următorul. Sau… cine mai știe?