Contract de 64 de milioane pentru supravegherea celui mai lung lot al Autostrăzii Pitești – Sibiu

76E50118-DD79-4E48-BE5F-87E783603148

Autostrada Sibiu – Pitești, șoseaua așteptată de ani buni de șoferi și transportatori, mai bifează un pas important. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat un contract de 64 de milioane de lei cu firma TPF Inginerie pentru a superviza lucrările pe Secțiunea 3, între Cornetu și Tigveni.

Pe cei 37 de kilometri, TPF Inginerie va avea misiunea de „polițist de șantier”: să verifice cum sunt cheltuiți banii, dacă se respectă termenele și dacă lucrările sunt făcute ca la carte. Practic, nimic nu ar trebui să se miște pe șantier fără să fie verificat.

Pentru acest contract s-au bătut patru echipe, însă oferta câștigătoare a fost cea a TPF, depusă ca ofertant unic. Printre rivali s-au numărat și asocieri din Turcia, Polonia sau firme românești cu experiență în consultanță și proiectare.

Nu e prima încercare. Toamna trecută, o licitație similară – dar mai scumpă, de 100 de milioane de lei – a fost anulată după ce toate cele trei oferte primite au fost respinse.

Supervizarea nu e un detaliu minor: pe lotul vecin, Boița – Cornetu (31 km), considerat cel mai dificil tronson al autostrăzii, contractul de supervizare semnat cu italienii de la IRD Engineering a ajuns la 106 milioane de lei.

Cu loturi dificile, tuneluri și zone sensibile pe Valea Oltului, fiecare pas de pe Sibiu – Pitești vine cu mize uriașe. De data aceasta, TPF Inginerie e chemată să se asigure că banii publici nu se pierd pe drum și că autostrada capătă formă la standardele promise.

sursă foto: Asociația Pro Infrastructura