Foraj fără pauză în munții Vâlcii! Tunelurile și viaductele gigantice ale A1 prind contur sub presiune uriașă

BBBCF77E-9A12-40BB-993A-FC18409CBD7E

Lucrările pe secțiunea montană Boița – Cornetu a Autostrăzii A1 continuă în ritm intens, iar județul Vâlcea este în prezent unul dintre cele mai active puncte ale șantierului. Tunelul Robești, lung de 900 de metri, este prioritatea constructorilor turci de la Mapa – Cengiz, care lucrează aici non-stop pentru a avansa prin zonele stâncoase. Pe galeria dreaptă au fost excavați deja 160 de metri, iar pe galeria stângă aproximativ 100 de metri, semn că operațiunile avansează constant.

Tot pe raza județului Vâlcea, viaductele autorizate sunt în stadiu avansat, cu fundațiile finalizate și cu elementele metalice aflate în producție la fabrica din Sibiu. În paralel, CNAIR a depus documentația necesară pentru autorizarea altor trei viaducte și a tunelului Boița 1, un pas necesar pentru menținerea ritmului de lucru pe întreg lotul.

Secțiunea Boița – Cornetu, lungă de 31,33 km, rămâne una dintre cele mai dificile și complexe din toată Autostrada Sibiu – Pitești, având în proiect șapte tuneluri și 48 de poduri și viaducte. În ciuda provocărilor tehnice, autoritățile și constructorii spun că monitorizează permanent lucrările, astfel încât autostrada să fie finalizată conform calendarului stabilit pentru 2028.