Începe construirea tronsonului Boița – Cornetu al Autostrăzii Sibiu – Pitești

Autoritățile locale din Vâlcea s-au întâlnit azi, 23 martie 2023, cu o delegație din Turcia, formată din…

Autoritățile locale din Vâlcea s-au întâlnit azi, 23 martie 2023, cu o delegație din Turcia, formată din reprezentanții asocierii câștigătoare a licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 Boița – Cornetu a Autostrăzii A1 Pitești – Sibiu.

Discuțiile au decurs pe marginea etapelor proiectului, subliniindu-se importanța autostrăzii Sibiu – Pitești pentru Coridorul IV Pan-European de transport. Lotul care leagă Boița de Cornetu este unul dintre cele mai complexe ale autostrăzii Sibiu – Pitești.

Pe traseul secțiunii Boița – Cornetu, în lungime de aproximativ 31,33 km vor fi construite: 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m, un ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret, se vor amplasa panouri fonoabsorbante în zonele în care traseul trece în apropiere de localități sau de arii protejate și aliniamente de arbori în dreptul localităților, pentru reținerea poluanților atmosferici. 

Autoritățile vâlcene au dat asigurări că vor sprijini, în condițiile legii, desfășurarea în condiții optime a uneia dintre cele mai așteptate și importante investiții din județ în domeniul infrastructurii, investiție care va crea 700-800 locuri de muncă. 

Reprezentanții asocierii Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi au anunțat că deja a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor. Durata de proiectare și execuție a tronsonului Boița – Cornetu al autostrăzii Sibiu – Pitești este de 5 ani și 6 luni. Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Rămâne de văzut când se vor mobiliza autoritățile din Vâlcea și vor solicita guvernanților construirea drumului expres care să se “înțepe” în autostradă, un drum atât de necesar pentru dezvoltarea economică a județului nostru. Din păcate, în locul drumului expres nou promis, guvernanții ne oferă modernizarea DN73 C, un drum cu extrem de multe probleme, restricţionat traficului greu de ani de zile, cu serpentine, pante abrupte, alunecări de teren, printre gospodării de pe dealuri. Singurul care s-a răzvrătit până acum și și-a făcut auzită vocea pe această temă a fost deputatul Cristian Buican.