Un anunț pe SICAP al Autorității pentru Reformă Feroviară anunță consultarea pieței cu scopul de a pregăti achiziția de trenuri cu hidrogen finanțate prin fonduri europene nerambursabile.

Aceste trenuri ar urma să circule în special pe liniile neelectrificate din țară, exemple clare în acest sens fiind Sibiu-Brașov sau Sibiu- Râmnicu Vâlcea.

”Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să organizeze o procedură de achiziție a ramelor electrice cu hidrogen pentru scurt parcurs și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani, conform specificațiilor tehnice atașate, precum si serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acestora.

Având în vedere pregătirea achiziției, prin raportarea la obiectul contractului de achiziție publică și pentru a informa operatorii economici cu privire la planurile de achiziție și cerințele avute în legătură cu acestea, Autoritatea pentru Reformă Feroviară inițiază prezenta consultare a pieței”, se arată în anunțul postat de platforma de achiziții publice.

Ce fel de trenuri caută ARF?

Potrivit anunțului, ARF dorește obținerea unor valori estimative unitare pentru achiziția de rame electrice cu hidrogen de scurt parcurs (H-EMU), în două variante.

Cele două variante sunt următoarele:

”a. cu o capacitate de transport de aproximativ 120 de locuri pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete, a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani, precum si serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acesteia;

b. cu o capacitate de transport de aproximativ 160 de locuri pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete, a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani, precum si serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acesteia.

Valoarea estimativă propusă va viza rame H-EMU cu capacitatea de transport de 120/160 locuri fixe și rabatabile pentru călători (oricare din cele două capacități de transport)”.

Conform caietului de sarcini care însoțește anunțul, ”unitatea H-EMU va fi utilizată în principal pe liniile neelectrificate”.

Consultarea se desfășoară online și termenul de transmitere al observațiilor este 15 aprilie 2022. Data de finalizare a consultării este 22 aprilie.

Sursa foto: Alstom.com