Drumurile morții din România. DN 7 (Valea Oltului), în top 5!
Infrastructura din România, indolența autorităților, corupția generalizată și teribilismul unor șoferi au fost ”ingredientele” care…
Infrastructura din România, indolența autorităților, corupția generalizată și teribilismul unor șoferi au fost ”ingredientele” care au plasat țara noastră pe podium la morți pe șosele. România este ”campioana” Europei, iar statisticile recente aruncă vina în cârca șoferilor. Adică, potrivit autorităților, cele mai multe astfel de tragedii se produc din vina șoferilor, susțin statisticile. Din păcate, Vâlcea se înscrie în clasamentul celor mai periculoase drumuri din țară, DN 7 fiind în top 5 al drumurilor morții.
Așa cum spuneam, autoritățile susțin că șoferii care conduc cu viteză prea mare sau nu respectă indicatoarele ori adorm la volan sunt principalii vinovați pentru producerea accidentelor în România. Sunt câteva cazuri care s-ar produce din cauza infrastructurii proaste, a drumurilor pline de gropi și denivelări, a lipsei marcajelor rutiere sau a elementelor de siguranță. Dar dacă un autovehicul iese în afara carosabilului, se răstoarnă, iar pasagerii mor, într-o noapte cețoasă, vina nu este a administratorului de drum, nici a poliției, ci doar a șoferului care nu a adaptat viteza la condițiile de drum și meteo.
Într-un interviu acordat Ziare.com, Alex Vîlvoi, președintele Asociației România Fără Gropi, a explicat că, ”în statistica oficială a poliției rutiere, care ulterior a fost introdusă și în Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2016-2020, impactul infrastructurii rutiere în ponderea accidentelor rutiere grave este de doar 0,2%. Adică aproximativ 16 din totalul accidentelor grave produse într-un an în România”. Iar în România se produc anual aproximativ 10.000 de accidente grave.
Drumurile naționale cele mai criminogene din țară sunt DN2, DN1 și DN6, urmate de DN5 și DN7, în ordinea aceasta.
Potrivit lui Alex Vîlvoi, ”prima soluție, pe drumurile naționale ar fi lărgirea la două benzi pe sens acolo unde este o bandă și jumătate (există spațiu suficient)și montarea parapetelor pe mijloc. Apoi curbele ar trebui să fie bine semnalizate și să aibă, la fel, parapet pe mijloc. Intersecțiile să fie iluminate. Și, nu în ultimul rând, toate drumurile să fie cu marcaj atât pe axul drumului cât și cel de pe margine, de delimitare a carosabilului care este foarte important pe timp de ceață”.