FOTO. Primii pași spectaculoși pe autostradă, prin munți: se montează grinzile uriașe la viaductul Boița

21669DD4-7732-4702-945A-0000A9C4A10C

Unul dintre cele mai așteptate și dificile proiecte rutiere din România începe să prindă contur vizibil: au fost montate primele grinzi la viaductul Boița, parte a Lotului 2 al Autostrăzii Sibiu–Pitești, pe tronsonul Boița – Cornetu.

Lucrările sunt realizate de asocierea turcă Mapa Insaat și Cengiz Insaat, iar momentul marchează o etapă importantă în construcția autostrăzii care va traversa munții. Este vorba despre o operațiune de proporții – fiecare grindă cântărește circa 85 de tone și măsoară 40 de metri lungime.

Pe acest viaduct vor fi montate 96 de astfel de grinzi, produse chiar în baza tehnologică a constructorului, un punct-cheie de unde vor pleca inclusiv piesele metalice pentru viitoarele tuneluri și viaducte.

Autostrada grea începe să se miște

Șantierul de la Boița este doar o parte dintr-un efort colosal: pe întreg Lotul 2 sunt necesare în total 1.050 de grinzi din beton, care vor susține viaducte și poduri într-un relief dificil, montan.

Secțiunea Boița – Cornetu are o lungime de 31,33 km și va include:

  • 24 de viaducte
  • 24 de poduri
  • 7 tuneluri
  • 1 ecoduct

Este una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România, parte a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la viaductul Boița au început în august 2024, iar deschiderea traficului este așteptată în 2028.

Cifrele unui megaproiect

Contractul are o valoare de 4,25 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat prin Programul Transport și are o durată totală de 68 de luni: 18 luni de proiectare și 50 de luni de execuție.

Împreună cu secțiunea vecină, Cornetu – Tigveni (37,4 km), Lotul 2 face parte din “sectorul montan” al autostrăzii – zona cu cel mai ridicat grad de dificultate tehnică din întregul proiect.

Montarea primelor grinzi la viaductul Boița nu e doar un moment de șantier, este semnul vizibil că autostrada prin munți începe să prindă contur. Cu fiecare grindă așezată la milimetru, România se apropie de o legătură rutieră esențială între Ardeal și sudul țării.

Municipiul Râmnicu Vâlcea rămâne în continuare izolat în centrul țării pentru că marii conducători nu par a avea gânduri bune de punere în practică a proiectului privind drumul expres Găneasa – Râmnicu Vâlcea – Tigveni.