Bolojan vrea polițiști scoși din birouri. La Râmnicu Vâlcea, oamenii așteaptă de ani de zile să-i vadă în patrulare pe străzi

Premierul Ilie Bolojan a declarat la Europa FM că reducerea accidentelor rutiere și creșterea siguranței în orașe depind nu doar de infrastructură, ci și de o prezență mai activă a polițiștilor în teren.
„Sunt câteva măsuri. Cele de fond sunt de continuarea proiectelor de infrastructură. Una din cauze e infrastructura necorespunzătoare. Acolo unde este un drum foarte aglomerat, unde numărul depășește 15.000 de mașini să apară un drum expres sau autostradă.
Se poate face o analiză la nivelul MAI, așa încât mai mulți oameni să fie scoși din posturile fixe pentru a fi puși în teren, la Rutieră sau Ordine Publică.
A doua măsură este să optimizăm Poliția Locală cu Poliția Națională. Un cetățean nu știe unde să sune pentru că avem aceleași atribuții la două structuri. În Oradea, am convins Poliția Națională să avem un dispecerat comun. E o problemă de aplicare a legislației.
O schimbare, poate, de filosofie. Amenzile pentru o depășire de viteză se dau la șofer. În alte țări ele vin la posesorul mașinii. Și aici trebuie clarificat cum putem automatiza zona de contravenții. Sunt convins că se poate schimba comportamentul șoferilor” – a spus premierul Ilie Bolojan.
La Vâlcea, problema e vizibilă: polițiștii lipsesc din stradă
Exact măsura de a „scoate oamenii din posturile fixe și a-i trimite în teren” ar fi cheia și pentru Râmnicu Vâlcea, unde cetățenii reclamă de ani buni că nu văd patrule la pas, ci doar echipaje trecând cu mașinile.
Polițiștii nu mai sunt printre oameni, nu mai stau prin cartiere sau zonele aglomerate. Îi vezi doar trecând în viteză cu mașina. Dar de siguranță în mijlocul cetățenilor… lipsă!
Premierul vorbea și despre optimizarea Poliției Naționale cu cea Locală, pentru ca oamenii să știe cui să se adreseze. La Vâlcea, problema asta e și mai acută: două structuri, dar doar Locala e prezentă vizibil în stradă, în special pe partea de rutieră.
Un dispecerat comun, cum s-a făcut la Oradea, ar putea fi un început și aici. Dar mai ales, oamenii vor să vadă efectiv patrule în zonele sensibile – piețe, școli, cartiere – și nu doar instituții care își pasează atribuțiile.
Filosofia amenzilor vs. realitatea din teren
Dacă la nivel național se discută despre modificarea felului în care se dau amenzile și despre automatizare, în Râmnicu Vâlcea discuția e mult mai simplă: înainte de radare și sisteme automate, oamenii cer polițiști „în carne și oase” printre ei.