Reabilitarea DN 73C, praf în ochi pentru vâlceni. Autostrada ocolește Râmnicul, dar primim drum obosit, dar «modernizat»

Ministerul Transporturilor se laudă din nou cu „vești bune”: proiectul pentru reabilitarea DN 73C, între Tigveni și Râmnicu Vâlcea, a primit undă verde. Vorbim despre o bucată de drum de 13 kilometri, care ar urma să fie modernizată în 14 luni, la un cost generos de aproximativ 650 de milioane de lei.
Pe hârtie, proiectul sună bine, mai ales în contextul lucrărilor avansate la autostrada A1, tronsonul Curtea de Argeș – Tigveni. În realitate, DN 73C este un drum obosit, cu restricții pentru camioane și probleme vechi de stabilitate. Și chiar dacă PORR va deschide anul viitor segmentul cu tunelul de la Curtea de Argeș, traficul greu tot nu va avea unde să se ducă.
În documentația oficială, se vorbește despre lărgirea drumului și crearea unei legături cu viitorul nod rutier de la Tigveni, astfel încât traficul să nu mai inunde centrul localității. Frumos spus, dar realitatea din teren arată că drumul are doar 6 metri lățime, cu acostamente înguste, și trece prin zone unde alunecările de teren sunt la ordinea zilei. Practic, multe sectoare nu pot fi extinse fără lucrări complicate și foarte costisitoare.
Mai grav este că tot acest efort birocratic pare să ascundă adevărata problemă: proiectul pentru drumul expres Tigveni – Râmnicu Vâlcea – Găneasa, soluția pe termen lung pentru legătura Vâlcea – Pitești, stă uitat prin sertarele CNAIR. Modernizarea actualului DN 73C devine astfel o „cârpeală” de lux, menită să calmeze așteptările, dar fără să rezolve marea infrastructură de care județul nostru are nevoie.
Pe scurt, vâlcenii primesc promisiuni cu asfalt nou pe un drum plin de probleme, în timp ce adevăratele proiecte care ar putea conecta regiunea la autostrada Sibiu – Pitești bat pasul pe loc.