Polata care ar salva centura Călimăneștiului n-are finanțare. Guvernanții privesc nepăsători…

A139DFD7-77C8-4214-AEBA-3E84A9B85619

Pe centura stațiunii Călimănești – Căciulata, timpul pare că s-a oprit în loc încă din 2023. O alunecare de teren de amploare a blocat parțial DN 7CC, șoseaua esențială care ar trebui să preia traficul greu de pe Valea Oltului. De atunci și până în ziua de astăzi, nimic nu s-a schimbat: versantul rămâne surpat, iar circulația se face doar pe un sens, cu semafoare care funcționează zi și noapte.

Specialiștii: versantul va cădea oricum

Studiile geotehnice au arătat că situația nu poate fi lăsată așa. Soluția propusă: o polată pe o suprafață de 150 de metri – un fel de tunel care să protejeze drumul. Investiția este estimată la 75 de milioane de lei.


„Versantul are crăpături prin care se infiltrează apa. Se va prăbuși oricum, e doar o chestiune de timp” – avertizează specialiștii drumari.

CNAIR spune că are toată documentația pregătită și că e gata să scoată lucrarea la licitație. Dar banii… efectiv nu există și niciun constructor nu e dispus să facă lucrarea pe datorie. În același timp, se pare că guvernanții noștri privesc nepăsători.

Situația devine cu atât mai enervantă și greu de înțeles cu cât, la Mehedinți, pe DN 57 – un drum turistic de la Clisura Dunării – s-a făcut recent o lucrare similară. Acolo s-au găsit bani. La Călimănești, pe DN 7 – un coridor european de transport – finanțarea lipsește cu desăvârșire și nici nu se anunță vești bune în viitorul apropiat.

Un drum vital, blocat

DN 7CC nu e doar un drum ocolitor. Este ruta care salvează centrul stațiunii de traficul greu, dar și drumul preferat al turiștilor și șoferilor care vor să evite aglomerația. Din 2023 însă, totul se rezumă la un singur sens de mers, semaforizat, cu nervi întinși și timp pierdut.

Între timp, centura Călimăneștiului rămâne o rană deschisă pe harta infrastructurii din Vâlcea, România și Europa: toată lumea știe de problemă, dar nimeni nu vine cu soluția finală, adică cu banii.