Ca motociclist, respectarea principalelor reguli de circulatie si semnalizarea rutiera pot face diferenta intre viata si moarte cand esti in saua motocicletei!

Condusul unei motociclete cu multi cai putere se poate dovedi o adevarata aventura, mai ales atunci cand esti un maestru al mersului pe doua roti. Pe de alta parte, insa, sporturile pe doua roti pot deveni o arma letala la orice urma fina de neatentie sau atunci cand nu respecti regulile elementare de efectuare a manevrelor de schimbare a directiei de mers sau de virare la dreapta sau la stanga, apeland la un sistem  sistem electronic performant, care sa foloseasca o semanlizare moto de ultima generatie.

Comparativ cu autovehiculele, motociclistii au de infruntat, in permanenta, pericole iminente, mai ales ca indemanarea acestora, respectarea principalelor reguli de circulatie si semnalizarea rutiera pot face diferenta intre viata si moarte.

 Sa mergi cu motocicleta este foarte placut, dar sa fim seriosi, este si foarte periculos, mai ales la noi in tara. 

Cunoasterea pericolelor si constientizarea lor ne ajuta sa fim mai atenti in trafic si sa ne protejam singuri mai bine. Caci, cea mai bun strategie de pilotaj este, cu siguranta, conducerea preventiva. Evita cursele pe sosele cu ceilalti motociclisti!

Comunica-ti prezenta si intentiile

Utilizati farurile (faza lunga, faza scurta, modulatoare de lumina)

– daca dai blituri (comuti rapid faza scurta-faza lunga) ceilalti te pot intelege gresit. Poate insemna ca renunti, de exemplu, la prioritatea ta si accepti ca celalalt vehicul sa treaca, ori pentru unii poate sa insemne chiar ca ii injuri. Fii atent cu acest tip de semnalizare!

– daca circuli numai cu faza lunga, asta ii poate deranja pe ceilalti participanti din trafic.

Anuntarea din timp a intentiei de mers ii ajuta pe ceilalti participanti din spate sa evita, la timp, pericolul unor accidente sau sa te depaseasca.

Atentie, cand rulezi pe o sosea nationala sau pe un drum european, secretul este sa mergi cat mai aproape de marginea din dreapta a drumului. Astfel, masinile aflate in trafic te vor putea depasi cu usurinta si vor evita coliziunea si vehiculele venite din contrasens.

Stopurile de frana

– cand astepti la semafor, apasa-elibereaza de mai multe ori pedala/maneta franei; asta va face ca stopul sa lumineze cu intermitenta, ceea ce va atrage atentia celor care vin din spate

– aceeasi manevra e bine sa o faci si cand esti pe punctul de a frana sau cand reduci viteza; atentie sa nu apesi prea tare maneta/pedala ca sa nu franezi prea brusc.

Semnalizatoarele

– combina-le si cu semnalizarea cu bratele inainte de o depasire/intoarcere, dar asigura-te ca ai ambele maini pe ghidon atunci cand efectuezi manevra.

– lasa semnalizarile moto sa functioneze cel putin 3 secunde

– nu uita sa le opresti

Claxonul

– claxoanele after-market pot fi mai eficiente decat cele stock

– nu te baza doar pe el ca o sa te fereasca de pericol. Acum cand instalatiile stereo din masini sunt atat de puternice, multi soferi nu te vor auzi nici cu cel mai puternic claxon. E mult mai bine sa eviti sa ajungi in pericol si sa nu fie nevoie de claxon. 

– folosirea excesiva a claxonului ii minimizeaza efectele

Retine un singur lucru: viata are prioritate! Oricum ar fi, este de preferat sa schimbi la momentul potrivit componentele care dau semne de uzura si sa achizitionezi din timp piese originale scuter sau moto doar de la dealerii autorizati.

Nu merita sa risti sa te accidentezi pentru un dram de nebunie si pentru ca iti doresti sa ajungi cu 10 minunte mai repede la destinatie.