Fenomenul infracțional ia amploare în școlile din Vâlcea
O situație recentă a fenomenelor infracționale din unitățile de învățământ din Vâlcea ar trebui să-i…
O situație recentă a fenomenelor infracționale din unitățile de învățământ din Vâlcea ar trebui să-i pună pe gânduri pe responsabilii județului. Autoritățile sunt obligate să dea o atenţie specială mai multor aspecte atunci când observă cazuri de violenţă în mediul şcolar, însă de cele mai multe ori se ascund în spatele unor explicații inutile și a unor acțiuni așa zis preventive ce par a nu avea efect asupra elevilor. Din păcate, la nivelul județului nostru au fost câteva cazuri de o gravitate enormă, însă care au fost tratate cu superficialitate. “Pilele”, relațiile politico-administrative și fuga de responsabilitate și-au spus cuvântul, iar în final jurnaliștii a fost scoși vinovați deoarece, chipurile, “au exagerat în relatarea faptelor”. Nu știm câte de exagerați au fost ziariștii, însă știm cu certitudine că unii dintre elevii problemă protejați au recidivat și o vor face în continuare, sub ochii blânzi ai autorităților.
Așadar, să prezentăm și câteva cifre ale fenomenului infracțional din școlile vâlcene, în perioada septembrie – decembrie 2023 (asta însemnând în mai puțin de patru luni de cursuri). Astfel, la nivelul Poliției Vâlcea au fost înregistrați 68 elevi în “situații de risc”, după cum urmează: 32 autori de infracţiuni (28 în şcoli gimnaziale sau primare, iar 4 în licee sau colegii); 36 de elevi au căzut victime ale infracțiunilor (33 în şcoli gimnaziale sau primare și 3 în licee sau colegii). În 14 dintre cazuri a fost anunțat DGASPC-ul, în 7 cazuri au fost avertizate unitățile de învățământ, iar în două cazuri de bullying se fac cercetări, dintre care o faptă este penală.
Cât privește siguranța în școli, polițiștii vâlceni au efectuat 28 controale pe linia sistemelor de securitate private în unităţile de învăţământ, având ca rezultat: 2 sancţiuni contravenţionale aplicate; 7 informări adresate instituţiilor cu atribuţii specifice privind siguranţa în unităţile de învăţământ, cu referire la modul de asigurare a protecţiei.